terug naar overzicht

Is uw organisatie actief in de markt waarbij apparatuur of machines verkocht worden die service en onderhoud eisen? Of is uw serviceorganisatie de laatste jaren een sterke profit center geworden, in plaats van een kostenpost? Waarschijnlijk zijn de marges op deze service- en onderhoudscontracten zelfs een stuk interessanter geworden, dan enkel de verkoop van uw apparatuur. Met het Microsoft Dynamics 365 platform helpt Pixelzebra Solutions u om uw buitendienst afdeling nog beter te faciliteren en uw servicebeheer processen in te richten, waardoor een goede dienstverlening voor uw klanten gewaarborgd is.

Biedt de perfecte service

Vandaag de dag eisen klanten een uiterst goede technical management. Er wordt verwacht dat u bereikbaar bent, snel reageert en tijdig met de juiste oplossing komt. “First time right” noemen we dat. Indien dit niet het geval is, zet u de deur op een kier voor uw concurrent die wel voldoet aan de service eisen. Door uw service te automatiseren met een servicemanagement software van Microsoft, zorgt u voor topkwaliteit service en bent u de klant net dat stapje voor en altijd in control. In het systeem krijgt u een melding zodra de asset toe is aan preventief onderhoud of een keuring. Zo kunt u uw klant actief benaderen om een afspraak in te plannen, zodat echte problemen, zoals storingen en stilstand, voorkomen worden.

Stuur de juiste monteur met de juiste onderdelen

Als er toch een probleem ontstaat bij de apparatuur, lopen projecten en werkzaamheden van de klant vaak snel vertraging op of moeten er hoge kosten gemaakt worden voor een snelwerkend alternatief. Voor de klant is het belangrijk dat het probleem zo snel mogelijk opgelost wordt. Met een fieldservice software ziet u gemakkelijk welke monteur over de juiste vaardigheden beschikt en of de juiste onderdelen bij de monteur aanwezig zijn. Ook heeft u inzage in de beschikbare onderdelen in uw service-bus. Zo bent u in staat om in één keer de juiste monteur sturen naar uw klant. Daarnaast houdt de servicemanagement software alle data over storingen en problemen automatisch bij. In een servicebeheer-planning ziet u snel en overzichtelijk welke werkzaamheden met bijbehorende onderdelen nodig zijn voor een bepaalde storing en houdt u zicht op de juiste hoogte van uw onderdelen en voorraden.

Houd ook onderweg alle klantinformatie bij de hand

Dankzij de online omgeving realiseert u overal dezelfde gebruikerservaring. Ook onderweg neemt u alle relevante assetbeheer historie van uw klant of equipment met u mee. Zo zijn uw monteurs precies op de hoogte over wat er bij de klant speelt. Wellicht zijn er assets wat die op korte termijn toe zijn aan onderhoud, zodat de monteur op locatie daar gelijk naar kan kijken. Dit bespaart u tijd en dus kosten. Daarnaast zijn monteurs op locatie bij de klant direct in staat om service-orders aan te maken, uit te voeren en gereed te melden. Het laten tekenen van de uitgevoerde serviceorder is eenvoudig op het device te realiseren. Door deze proactieve en persoonlijke benadering versterkt u uw relatie met de klant en verhoogt u de klantrelatie.

Een fieldservice software voor uw bedrijf

Heeft u interesse in Business Central voor uw bedrijf of heeft u vragen? Neem contact met ons op en we helpen u graag verder.

Neem contact op